Nasz sklep tylkorelaks.pl używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.


Więcej informacji w zakładce: Polityka prywatności


Korzystając ze strony Akceptujesz powyższą treść.
Dlaczego lubimy kryminały?

Dlaczego lubimy kryminały?

Kryminały to jeden z najlepiej sprzedających się gatunków literackich. Co sprawia, że ​​jest tak popularny? Dlaczego tak bardzo cieszy nas czytanie o przestępcach, morderstwach i rozwiązywaniu zagadek?

Poznaj książki o przestępcach, zbrodniach, mafii i skazanych ➡➡➡ http://www.psychoskok.pl/aktualnosci/ksiazki-o-przestepcach-zbrodniach-mafii-i-skazanych/

 

W Wielkiej Brytanii jedna na trzy sprzedane książki to powieść kryminalna. Chociaż gatunek ten można prześledzić na przestrzeni wieków, by stwierdzić, że okazał się do pewnego stopnia popularny, prawdziwym wzorcem popularności gatunku była niewątpliwie seria opowiadań Sir Artura Conan Doyle'a o Sherlocku Holmesie. Wpływ Holmesa można dostrzec w charakterystyce detektywów aż po dzień dzisiejszy: obfituje w ekscentryczność i bez względu na to, czy dręczą ich narkotyki, alkohol, niestabilność czy miłość, nigdy nie są doskonali, ale zawsze genialni.

 

Sam gatunek jest zgodny z szeregiem konwencji. Nastąpi przestępstwo lub wydarzenie, które - gdzieś po drodze - prawie zawsze prowadzi do czyjejś śmierci. Podążamy za postaciami „detektywów”, którzy próbują rozwiązać sprawę, chociaż mogą to być osoby cywilne, lub niewyszkolony funkcjonariusz policji, lub prywatny detektyw.

 

Historia zwykle kończy się wykryciem sprawców zbrodni i postawieniem ich przed sądem, a przynajmniej alternatywnym, ale równie satysfakcjonującym rozwiązaniem. Powszechnie istnieje też dużo wspanialszy plan,  rozwijający się za kulisami, który zwykle zostaje udaremniony w ostatniej chwili.

 

Te podstawowe elementy są wystarczająco szerokie, aby dać scenarzystom możliwość zrobienia prawie wszystkiego, co z historią tą jest związane. Z tego powodu gatunek ten jest często używany jako narzędzie do eksploracji szerszych tematów, takich jak rasa, równość płci, korupcja władzy lub po prostu inne kwestie ważne dla pisarza. Wszechstronność gatunku jest atrakcyjna zarówno dla pisarza, jak i czytelnika, ponieważ naturalne problemy można zagłębić w zabawne, przystępne ramy.

 

Dlaczego lubimy czytać o strasznych zbrodniach i niesprawiedliwościach? Poznaj książki o przestępcach, zbrodniach, mafii i skazanych ➡➡➡ http://www.psychoskok.pl/aktualnosci/ksiazki-o-przestepcach-zbrodniach-mafii-i-skazanych/

PO PIERWSZE

Niedoskonały bohater detektywa może być znudzony, głupi, dowcipny, a nawet może okazać się geniuszem, ale nie jest superbohaterem. To ma być realistyczna osoba i to właśnie lubimy w bohaterach kryminalnych powieści. Ponadto niemal codziennie jesteśmy narażeni na tego rodzaju zdarzenia za pośrednictwem mediów, ale bardzo rzadko mamy wgląd w to, jak przestępstwa są traktowane i rozwiązywane. Kryminał daje nam wgląd w to jak rodzi się zbrodnia, a jako forma eskapizmu jest znacznie mniej fantastyczny i często znacznie bardziej szorstki niż inne rodzaje fikcji gatunkowej, takie jak science fiction czy fantasy.

 

PO DRUGIE

Historia może dotyczyć nowoczesnej agencji szpiegowskiej, obskurnego kryminalisty z Nowego Jorku lub kłopotów w jakimś mało znaczącym szpitalu w mało mało ważnym mieście, ale niebezpieczeństwo i emocje związane z pościgiem są niezaprzeczalnie „wciągające”. Ten "spokój '' jest czymś niewymiernym, ale chociaż broń, kartele narkotykowe i branie prawa w swoje ręce mogą nie być rzeczami, w które chcemy się zaangażować, zawsze zabawnie jest patrzeć, jak robi to ktoś inny. Wszyscy od czasu do czasu lubimy żyć czyimś życiem i czyimiś sprawami. KRYMINAŁY, KTÓRE TRZEBA PRZECZYTAĆ ➡➡➡ http://www.psychoskok.pl/aktualnosci/kryminaly-ktore-trzeba-przeczytac/

 

PO TRZECIE

I okazuje się, że najważniejsze, cieszymy się tajemnicą jaką w sobie kryje powieść kryminalna. Jako ludzie pragniemy satysfakcji z dobrego rozwiązania we wszystkich aspektach naszego życia: tego ostatniego akordu na końcu piosenki; możliwości powrotu do domu po pracy, wiedząc, że dobrze wykonaliśmy powierzone nam obowiązki; uczucia, które odczuwamy po osiągnięciu celu.

 

Nie inaczej jest z kryminałem. Lubimy składać w całość rozbieżne wskazówki, budować z nich spójny obraz i sięgać do ostatniego rozdziału, aby dowiedzieć się, że przestępcą nie był ten, kogo podejrzewaliśmy cały czas. Teraz dopiero to wszystko ma sens.

 

Aby napisać naprawdę dobrą powieść kryminalną, nie wystarczy mieć skomplikowaną fabułę i charyzmatycznego detektywa. Są to książki, które opierają się na ścisłym, skoncentrowanym pisaniu i chociaż mogą być tak wyraźne i pełne akcji, jakie lubi pisarz, muszą wykazać się powściągliwością. Ta umiejętność pochodzi z przestudiowania formy i rygorystycznej praktyki pisania. Dobrym przykładem jest brytyjska pisarka kryminalna Sarah Hilary, której debiut, Someone Else's Skin, zdobył nagrodę 2015 Theakston Old Peculier Crime Novel of the Year.  

 

Nic dziwnego, że kryminały są tak popularne. SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ KRYMINAŁÓW ORAZ THRILLERÓW.

Chociaż jej powieści są zaskakująco brutalne, nie chodzi tylko o krew i posokę. Hilary ma talent do przedstawiania okropnych czynów i to właśnie odróżnia ją od reszty pisarzy kryminalnych. Ostra brzytwa przecinająca aortę szyjną jest o wiele bardziej skuteczna niż szaleńczy atak maczetą.

 

Obecnie większość czytelników kryminałów to kobiety, a i również postacie kobiece dominują w tym gatunku. Chociaż może się to wydawać nowym wydarzeniem, w przeszłości w wielu popularnych powieściach pojawiały się silne bohaterki. Na przykład w thrillerze Grahama Greene'a (gatunku ściśle powiązanym z kryminałem), Brighton Rock, Ida jest tak samo bohaterem jak Pinkie. Jednak w klasycznych powieściach kryminalnych kobiety są prawie zawsze przedstawiane jako ofiary, ale przyjmują również role od detektywa po złoczyńcę.

 

Wraz z pojawieniem się domestic noir - podgatunku, który znalazł się w centrum uwagi dzięki twórczości Julii Crouch, i sukcesowi Gone Girl Gillian Flynn - widzimy eksplorację kobiecości i sprawczość kobiet, a także zwrot akcji fabuła i wszystkie konwencje, jakich oczekujemy od powieści kryminalnej. Ta przewrotność pokazuje zdolność adaptacji formy i jak potężne może być pisanie kryminałów w rozwiązywaniu problemów, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się poza zakresem „pisania gatunkowego”.

 

Nie jest więc trudno zrozumieć, dlaczego lubimy dobrą powieść kryminalną. Chcemy bohaterów, z którymi moglibyśmy się utożsamić, gwarancji satysfakcjonującego rozwiązania, a może czegoś więcej niż tylko opowieści o niezwykłym szaleństwie. Czasami jednak – i okazuje się to być realne - to wszystko, czego naprawdę chcemy.

Dlaczego tak bardo pociąga nas zbrodnia? http://www.psychoskok.pl/tag-produktu/zbrodnia/ Sprawdź książki z motywem zbrodni