WPS0323
Nowy produkt
Kiedy dziecko się rodzi logopeda na oddziale noworodkowym powinien ocenić czy prawidłowo wykształciły się u dziecka narządy artykulacyjne i odruchy, które w przyszłości będą miały wpływ na rozwój mowy. Rzeczywistość sprawia, że noworodki nie zawsze mają taką szansę.
Autor | Alicja Sztandera |
ISBN | 978-83-8119-233-0 |
Wydawnictwo | Psychoskok |
Rok wydania | 2018 |
Oprawa | Miękka |
Liczba stron | 12 |
Format | 148x210 |
Wysyłamy w: | 24h - 48h + czas dostawy |
Książka „Kukułeczka Kuka” napisana przez Alicję Sztanderę, znajduje zastosowanie w terapii logopedycznej. Autorka posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, specjalizuje się w prowadzeniu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz w terapii poznawczej.
Książka opowiada o kukułce, która mieszkała w starym zegarze. Co godzinę głośnym kukaniem oznajmiała upływający czas. Pewnego dnia kukułkę znudziło powtarzanie w kółko tej samej czynności w tradycyjny sposób, więc postanowiła trochę urozmaicić sobie zadanie, informując domowników o przesuwających się wskazówkach zegara w nietypowy sposób.
Lektura ma duże walory edukacyjne i terapeutyczne. Jej treść można wykorzystać przy ćwiczeniach narządów artykulacyjnych, pomoże wzbogacić zasób słownictwa, sprostować wady wymowy, a także ułatwić komunikację z dzieckiem. W książce znajdują się proste ćwiczenia, które dziecko powinno wykonać samodzielnie.
Wszystko zostało przedstawione w prosty i zrozumiały sposób. Dodatkową atrakcją jest to, że zadania wykonuje się razem z małym zwierzątkiem mieszkającym w zegarze, co stanowi motywację dla dziecka.
Polecamy tę pozycję rodzicom, logopedą, nauczycielom wszystkim którzy maja styczność z dzieci borykającymi się z wadami mowy, ale nie tylko. Zabawne zadania spodobają się wszystkim pociechom.
--------------------------
Kiedy dziecko się rodzi logopeda na oddziale noworodkowym powinien ocenić czy prawidłowo wykształciły się u dziecka narządy artykulacyjne i odruchy, które w przyszłości będą miały wpływ na rozwój mowy. Rzeczywistość sprawia, że noworodki nie zawsze mają taką szansę.
Jeśli w mowie dziecka pojawiają się sylaby, wyrazy, wreszcie proste zdania, rodzice nie czują niepokoju. Ich uwadze umykają nieprawidłowości, które z pewnością nie umkną logopedzie. W trudnej sytuacji są dzieci, które
z opóźnieniem nabywają umiejętności wypowiadania słów i zdań.
Tu logopeda powinien zdecydować kiedy rozpocząć terapię i ukierunkować ją.
Czasem proste seplenienie może stać się zmorą dziecka w wieku szkolnym w czasie dyktand, pisania, samodzielnie formułowanych wypowiedzi, czasem nawet przepisywania.
Rozpocząć terapię należy możliwie szybko. Systematyczność oddziaływań gwarantuje postępy. Oczywiście zależą one od rodzaju wady wymowy, indywidualnych predyspozycji dziecka, motywacji do pracy. Stosowane pomoce logopedyczne zachęcają dzieci do współpracy. Jedną z form atrakcyjnych w terapii jest bajka. Wykorzystuję ją w pracy z dziećmi do ćwiczeń narządów artykulacyjnych, wzbogacania zasobu słownictwa, kształtowania umiejętności wypowiadania się na temat obrazka, przeczytanego tekstu. Atutem bajki jest to, że dzieci w zasadzie nie nudzą się nią. Każdorazowo odkrywają jej nowe walory. Jeśli pozwolimy im brać udział w tworzeniu bajki pracują jeszcze chętniej. Stąd pomysł, aby dziecko miało okazję dorysować elementy, pomalować kolorowankę. Zachęcam do wykorzystania bajki na zajęciach ogólnorozwojowych w przedszkolu, zajęciach logopedycznych, a także do utrwalania zdobytych umiejętności w domu.
Autor: Alicja Sztandera - logopeda