Nowy Obniżka! Głuchy pacjent – wyzwania i potrzeby Zobacz większe

Głuchy pacjent – wyzwania i potrzeby

WPS0320

Nowy produkt

Książka jest obiektywnym spojrzeniem na sytuację osób Głuchych i słabosłyszących, które codziennie zderzają się z barierami współczesnego świata. Okazuje się, że największą z nich jest komunikacja.

Więcej szczegółów

24,79 zł brutto

-38%

39,99 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Opis

AutorAleksandra Włodarczak
ISBN978-83-8119-297-2
WydawnictwoPsychoskok
Rok wydania2018
OprawaMiękka
Liczba stron190
Format148x210
Wysyłamy w:Wysyłka po premierze

Więcej informacji

Książka jest obiektywnym spojrzeniem na sytuację osób Głuchych i słabosłyszących, które codziennie zderzają się z barierami współczesnego świata. Okazuje się, że największą z nich jest komunikacja. Ze względu na brak możliwości porozumiewania się ze słyszącymi, osoby Głuche czują się dyskryminowane i pomijane przez społeczeństwo. Jednak bariera ta, okazuje się szczególnie krytyczna w placówkach medycznych, gdzie od prawidłowej komunikacji może zależeć zdrowie, a nawet życie głuchego pacjenta. Co więcej, jest ona dostrzegana i uciążliwa zarówno dla osób Głuchych jak i większości personelu medycznego.

Książka Aleksandry Włodarczak „Głuchy pacjent – wyzwania i potrzeby” to pierwsza, wydana w Polsce publikacja, przedstawiająca specyfikę pracy z pacjentem głuchym i słabosłyszącym w placówkach opieki zdrowotnej. Zwraca przede wszystkim uwagę na konieczność poprawy komunikacji pomiędzy osobami głuchymi, a udzielającym pomocy personelem medycznym.

To pierwsza publikacja w Polsce, w całości poświęcona zagadnieniom z obszaru komunikacji medycznej z pacjentem g/Głuchym oraz słabosłyszącym. Monografia ta jest przyczynkiem do dyskusji oraz dalszych badań nad postrzeganiem tych osób nie tylko z pozycji niepełnosprawności, ale również odmienności kulturowo‑językowej.

Spis treści

Wstęp

1. Rola zmysłu słuchu w życiu człowieka

1.1. Głuchota – model medyczny

1.1.1. Narząd słuchu – rola, budowa i funkcje

1.1.2. Zaburzenia słuchu

1.1.3. Skala zjawiska

1.1.4. Konsekwencje uszkodzenia narządu słuchu

1.2. Głuchota – model społeczno kulturowy

1.2.1. Kultura Głuchych

1.2.2. Historia głuchych

1.2.3. Edukacja głuchych

1.2.4. Savoir vivre Głuchych

1.3. Kompetencje językowe – język foniczny a język migowy

1.3.1. Język polski w mowie i piśmie

1.3.2. Język migowy

1.3.3. Dwujęzyczność postulatem osób Głuchych

1.4. Akty prawne dotyczące osób głuchych

2. Głuchy w placówce ochrony zdrowia

2.1. Rola komunikacji w placówce ochrony zdrowia

2.2. Komunikacja z głuchym pacjentem

w wybranych sektorach opieki zdrowotnej

2.3. Prawa pacjenta głuchego

2.4. Tłumacz języka migowego w placówce ochrony zdrowia

2.4.1. Uregulowania prawne

2.4.2. Rola tłumacza języka migowego i jego wzajemna współpraca z personelem medycznym

2.4.3. Rola rodziny w tłumaczeniu

2.5. Podsumowanie rozdziału

3. Metodologiczne podstawy badań własnych

3.1. Cel badań

3.2. Problemy badawcze

3.3. Metoda, technika, narzędzia badawcze

3.4. Wielkość próby badawczej oraz miejsce i przebieg badania

4. Omówienie wyników badań własnych

4.1. Charakterystyka badanych

4.2. Dostęp pacjentów głuchych posługujących

się językiem migowym do opieki zdrowotnej

4.3. Sytuacja pacjenta głuchego w placówkach ochrony zdrowia

4.4. Trudności w komunikacji

4.5. Specyfika pacjenta głuchego w świadomości personelu medycznego

4.6. Świadomość zdrowotna osób głuchych

4.7. Tłumacz języka migowego w placówkach ochrony zdrowia

5. Dyskusja

6. Podsumowanie i wnioski

BIBLIOGRAFIA

Opinie

Napisz opinię

Głuchy pacjent – wyzwania i potrzeby

Głuchy pacjent – wyzwania i potrzeby

Książka jest obiektywnym spojrzeniem na sytuację osób Głuchych i słabosłyszących, które codziennie zderzają się z barierami współczesnego świata. Okazuje się, że największą z nich jest komunikacja.